Subject: RE: Meeldetuletus eelotsuse C-242/25 kohta
From: "Jarmo Lilium - RAM" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Virge Aasa - RAM" <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Tue, 10 Jun 2025 15:21:22 +0300

Tere!

Nimetatud kohtuvaidluse temaatika kuulub rahandusministeeriumi
vastutusvaldkonda.

Euroopa Kohtus on menetluses uus kohtuasi nr C-242/25, mille küsimused on
järgmised:

1. Kas Euroopa Liidu toimimise lepingu artikli 127 lõiget 4 ja nõukogu
otsuse [98/415/EÜ] artiklit 4 tuleb tõlgendada nii, et neis sätestatud
riigi ametiasutuse kohustus konsulteerida vajalikul etapil Euroopa
Keskpangaga on täidetud, kui liikmesriigi parlament võtab seaduse vastu
enne Euroopa Keskpanga arvamuse saamist, aga on olemas menetlus, mille
raames saab nimetatud seaduse enne selle väljakuulutamist ja jõustumist
parlamendis uuesti arutusele võtta?

2. Juhul, kui vastus esimesele küsimusele on eitav, siis kas tuleb asuda
seisukohale, et Euroopa Liidu toimimise lepingu artikli 127 lõike 4 ja
nõukogu otsuse [98/415/EÜ] artikli 4 rikkumine on oluline menetlusviga,
mille tõttu ei saa kohaldada riigisiseseid õigusnorme, mille vastuvõtmisel
on rikutud liidu õigust?

3. Juhul, kui vastus teisele küsimusele on jaatav, siis kas liidu õiguse
ülimuslikkuse ja õiguskindluse põhimõtteid tuleb tõlgendada nii, et
Satversmes tiesa (Läti konstitutsioonikohus) võib oma otsuses otsustada,
et vaidlusalustel sätetel säilib nende kehtivuse ajal õiguslik toime?

Nõustume sellega, et t ELTL artikli 127 lõike 4 ja nõukogu otsuse artikli
4 tõlgendamine ja nõuetekohane kohaldamine ei ole käesolevatel
juriidilistel ja faktilistel asjaoludel nii selged, et see ei tekita
mingeid põhjendatud kahtlusi. Lisaks ei ole neid sätteid Euroopa Kohtu
praktikas siiani käsitletud. Kõnealune eelotsusetaotlus on faktiliste
asjaolude poolest Läti Vabariigi õigusloome protsessi spetsiifikat
puudutav. Oleme arvamusel, et kohtu tõlgendus tekkinud olukorrale on
oluline, kuid me ei pea vajalikuks antud kohtuasjad osaleda ega arvamust
avaldada. Küll aga oleme huvitatud kohtu tõlgendusest tekkinud olukorrale.

Jarmo Lilium
Nõunik
Finantsteenuste poliitika osakond
Rahandusministeerium
53026314

From: Virge Aasa - RAM <[email-masked]>
Sent: Tuesday, June 10, 2025 1:48 PM
To: Jarmo Lilium - RAM <[email-masked]>
Subject: FW: Meeldetuletus eelotsuse C-242/25 kohta

Edastan meeldetuletuse.

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Sent: Tuesday, June 10, 2025 12:20 PM
To: Justiits- ja Digiministeerium <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; Info - RAM <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Virge Aasa - RAM <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>
Subject: Meeldetuletus eelotsuse C-242/25 kohta

Tere

Tuletame meelde, et ootame teie arvamust eelotsusetaotluse C-242/25 kohta.

Vastamise tähtaeg oli 28.05.2025.

Palume teid saata oma vastus esimesel võimalusel.

Dokumentidega on võimalik tutvuda EELO keskkonnas aadressil

https://eelo.mfa.ee/eelotsus_vaata.php?id=8156

EL õiguse büroo

Välisministeerium